Sekční vrata

Sekční vrata - princip

Princip sekčních vrat je řešen výsunem jednotlivých sekcí umístěných ve vodících drahách podél zdi pod strop tak, aby vrata co nejméně zasahovala do pracovního prostoru garáže. Celý systém vodících drah a ostatních konstrukčních prvků (pružiny, panty, vodící kolečka, vodící dráha, torzní trubka ...) je chráněn proti korozi žárovým pozinkováním. Váhu sekčních vrat eliminují jako protizávaží torzní pružiny, které jsou individuálně vyráběny dle rozměrů a váhy vrat.

Sekční vrata - popis

Sekční vrata jsou vyráběna ze sendvičových panelů s 40 mm izolací polyuretanem a přerušeným tepelným mostem. Celoobvodové těsnění zaručuje zamezení únikům tepelných ztrát.

Jednotlivé sekce lze kombinovat s celohliníkovými prosklenými sekcemi nebo okny do panelu, případně i vstupními dveřmi. Základním barevným odstínem je barva bílá, avšak vrata lze vyrobit v odstínech dle barevné škály RAL. V nabídce jsou i vrata potažená folií v imitaci dřeva.

Typy vyráběných sekčních vrat

  • Vrata plná, složená ze sendvičových panelů
  • Prosklení okny v sendvičových panelech
  • Částečné prosklení hliníkovými sekcemi
  • Vrata s maximálním prostupem světla

Sekční vrata - typy kování

  • Typická sekční vrata pro civilní a průmyslové provedení. Užívány s překlady rovnající se 450/500 mm
  • Sekční vrata pro nízké překlady s pružinami vepředu.
  • Sekční vrata pro průmyslové provedení. Dovolují maximální otevření z podlahy do stropu.
  • Sekční vrata pro nízké překlady s pružinami vzadu.
  • Sekční vrata s celkovým svislým posunem. Ideální pro velké otvory a nebo průmyslová skladiště.
  • Sekční vrata pro specifické užití, kde vrata mají kluznou dráhu podle sklonu stropu.

Stavební připravenost

Sekční průmyslová vrata se umísťují na vnitřní stěnu garáže na již dokončenou podlahu, začištěnou omítku na bocích i stropě. Vrata jsou osazována na stěnu za pomocí hmoždinek nebo kotev. Na bočních stěnách je nutno zachovat min. volný prostor 100 mm.
Při použití bočního přírubového motoru je nutno na straně, kde bude umístěn, zachovat min. prostor 200 mm. Nad otvorem je nutno zachovat volný prostor dle typu kování.

Manuální ovládání

Vrata lze ovládat ručně za pomoci manuální spouštěcí řetězové převodovky, která zaručuje bezpečné ovládání vrat.

Elektrické ovláldání

Pro lepší komfort a snadnější manipulaci s vraty je možnost zvolit variantu s elektrickým ovládání. El. motor přírubový je umístěn z boku na torzní tyč vrat. Motory jsou v případě výpadku el. proudu standardně vybaveny spouštěcím řetízkem. El. motory jsou napojeny na bezpečnostní řídící elektroniku, která ve spojení s bezpečnostními prvky sekčních vrat (fotobuňka, tlaková lišta, magnetické spínače atd.) zajišťuje bezpečný a bezporuchový provoz.Vrata lze ovládat tlačítky, dálkovým radiovým ovládáním, klíčovými spínači, kódovými zámky, magnetickými kartami, indukčními smyčkami, pohybovými radary